Saturday, January 17, 2009

::bleber lagi::

while i'm blogging, aku bru pas kuar dr bandar... hantar adikku ke UDM..
Wah, memang meriah bandar KT!
kalau hari raya xdela semeriah ni...
kitorang dengar keputusan pilihanraya dlm kete je..
blk dr UDM kitorang lalu jambatan SULTAN Mahmud..
mmg sesak dgn masing2 kenderaan membawa bendera menandakan kemenangan mereka...
hon y bertalu2 sengaja dibunyikan... mmg meriah...
sepanjang jalan di Jambatan tu anak2 muda berkumpul dgn motor2 rempit mereka smbil mengibar2 bendera..
polis pula hanya tersenyum... agaknya dlm hati mereka... biarlah!!!
kitorang singgah di mydin mall... nk beli brg dapur ckit.. aku duk je dlm kete.. tggu..
smbil melihat suasana mlm y meriah.... tidak kira lori, motosikal, kereta buruk, kereta mewah sama2 berkonvoi dan berarak kemenangan...
bising dgn hon y bersahut-sahutan...wah... mmg meriah..
tp dlm pada ms y sama aku terpandang ada seorang lelaki memberhentikan kereta untuk mengutip bendera2 UMNO dan BN...
dlm perjalanan pulang ke BUKIT PAYONG (tmpat tggalku)
smpat juga melihat pakcik2 yang berkopiah mengibar2kan bendera PAS..
tu xpe lagi..
smp stu masa aku terpandang barisan makcik2 y aku rasa dah 50an bersemangat mengibarkan bendera mereka...
sebuah lori lagi lalu...dengan penuh bendera PAS dan juga anak2 muda di dalamnya berdiri sambil bersorak kemenangan... uiii... dasyat!!! agak2 diorang mmg xtido la mlm ni...
dan smp ke markas BN suasana amat suram sekali....y tggal hya polis y mengawal kesesakan lalulintas... org2 BN dr negeri lain agaknya sudah berangkat pulang...
kita tggu dan lihat apa y akan direncanakan oleh pihak ini setelah menang... hrp2 jgn hya pndai bersorak shj....heheh...
tp yela aku msh mentah lg dlm dunia politik ni... pape pun msg2 ade kelemahan n kebaikan sendiri.. lu pikila sendiri... assalamualaikum..(pnjm ye nabil..)

2 comments:

fahmi latiff said...

ooo minat politik jugak cik mimie ni....:)

cik_mimie said...

xminat sgt pun..
saje je citer pasal pilihanraya kat ganu nih..heheh